Saulrieta izbraucieni piektdienās un sestdienās - 35€/pers. Rezervē šeit!
Modinām jahtu no ziemas miega
→ Jahtu Noma un izbraucieni ar jahtu.
Pa ziemu jahta stāv izcelta ārā no ūdens. Jo rūpīgāks saimnieks, jo pareizāk ieziemots braucamais. Turīgākie savus kuģus novieto apsildāmos angāros, bet pārējie – zem atklātas debess. Daži paviršāki saimnieki pat nepacenšas apsegt ar pārvalku savu laivu. Savā ziņā glabāšana ārā koka jahtai ir pat ieteicama, jo kokam svarīgs noteikts mitruma procents.
Jahta Anno Domini pamatā ir no koka, tādēļ ik gadu tai ir nepieciešams lielāks vai mazāks remonts. Desmit gadus atpakaļ pietika ar pērnās lakas atsvaidzināšanu, bet pēdējos gados laika zobs ir darījis savu un nereti nākas nopietni pasvīst, lai jahtu sagatavotu sezonai, lai tā atbilstu drošas burāšanas standartiem.
Nopietnākie remontdarbi ir bijuši stūres un dažu nesošo ribu pilnīga nomaiņa. Nereti ir nācies mainīt daļu klāja. Darbi prasa nopietnu pieeju un zināmas iemaņas galdnieka un amatnieka profesijās. Atsevišķas detaļas ir iespējams izgatavot galdniecībā, izmantojot šablonus vai pierakstītus izmērus, piemēram: lūkas un durtiņas, grīdiņas un citus iekšējās apdares elementus.
Nesošos korpusa elementus no jahtas prom neaiznesīsi, tāpēc tos ir jāremontē uz vietas. Tie, kas atrodas angārā, var ķīlēt savus braucamos visu gadu, bet mums ir jāgaida pavasaris. Pa ziemu daudz kas ir aizmirsies. Kā vienmēr kāda detaļa ir kaut kur nozudusi, buras noglabātas šķūnī, kam pazudusi atslēga, masta stiprinājumus izrādās savācis pagājušajā gadā atlaistais bocmanis utt. Tāpēc katra sezona sākas ar komandas sapulci, ar jahtas apsekošanu un nopietnu inspekciju un inventarizāciju, galveno uzmanību veltot tieši jahtas korpusa stāvoklim un iespējamajiem remontdarbu apjomiem.
Pēdējos gados remontdarbi ir neizbēgami. Klāja elementu nomaiņa, līmēšana un krāsošana ir neiztrūkstošs sezonas sagatavošanās elements. Nopietnus ierobežojumus uzliek arī pavasara nepastāvīgie laika apstākļi. Mums ir jāpaspēj visus krāsošanas un līmēšanas darbus paveikt tajās dienās, kad ir silts, sauss un saulains. Lietus laikā krāsot un līmēt var tikai sīkus iekšdarbus. Un pats galvenais – jāpaspēj uz sezonas atklāšanas sacensībām, kuras parasti ir maija pēdējā sestdienā.
Aprīlis un maijs ir aktīvas remontēšanas periods. Uz šo laiku ir jābūt skaidrībai par darbu apjomu, jābūt nokomplektētai profesionālai brigādei un savāktai naudai priekš materiāliem. Realitātē gan tas bieži vien ir savādāk. Spīd karsta pavasara saulīte, brigadieris ar kapteini cep gaļu un dzer alu, bet daži nejaušie garām gājēji un cita starpā arī draugi un seni jahtas Anno Domini līdzbraucēji aktīvi darbojas ap jahtu, slīpējot un krāsojot un visādi citādi imitējot aktīvu darbu, krājot plusiņus, lai vasarā varētu atkal burāt un visādi citādi uz nebēdu izklaidēties.
Jahta Anno Domini mums visiem dod prieku! Ik pavasari remontdarbi ir svētki, kad sanāk kopā draugi un saturīgi pavada laiku, pie reizes arī saremontējot jahtu un tuvāko apkārtni, piemēram, piestātni. Remontdarbu laikā top jauni nākotnes plāni par tuvojošos sezonu. Tā kā jahta atrodas līdzās ar citām jahtām un kuteriem, tad vienmēr te valda draudzīga rosība un profesionāla jūras vilku atmosfēra.
→ Jahtu Noma
→ Papildus informācija pa tālr. +371 29 214 264 (8:00 – 22:00, Alberts)
Предыдущий Пост: Jahtas Anno Domini vēsture
Следующий Пост: Izklaide uz ūdens, ceļojums ar jahtu vai burāšanas sports?