Saulrieta izbraucieni piektdienās un sestdienās - 35€/pers. Rezervē šeit!
3 padomi kā izvēlēties jahtu izbraucienam
Šajā burāšanas sezonā ievērojami pieaugusi interese par jahtu izbraucieniem. To nolūki dažādi – sākot no labas laika pavadīšanas neierastā vidē, beidzot ar dzimšanas dienas svinībām un korporatīvajiem pasākumiem uzņēmuma darbinieku saliedēšanai.
Līdzīgi kā citus gadus, arī šosezon topā ir t.s. vecmeitu ballītes un dzimšanas dienas svinības uz jahtas. Ik dienas, atbildot uz klientu zvaniem, nolēmām apkopot svarīgāko, kas jāņem vērā izvēloties jahtu izbraucienam.
1. Izvēlies braucēju skaitam piemērotu jahtu
Nav mazas vai lielas jahtas. Ir braucēju skaitam neatbilstoša jahta. Maksimālo braucēju skaitu uz jahtas nosaka jahtas garums un kapteinis. Praksē dominē 3 jahtu garumu grupas:
– 30…33 pēdas (9…10 m)
– 39…43 pēdas (~12 m)
– 47…50 pēdas (14…16 m)
Izvēloties optimāla lieluma jahtu, brauciens sagādās prieku un ietaupīs braucienam ieplānotos līdzekļus.
Ja plānojat braucienu 6…8 cilvēku kompānijā, optimāla būs 30 pēdu jahta. 8…10 cilvēki ir maksimums uz 30 pēdu jahtām. Ja braucēju skaits ir 10, ieteicams domāt par lielāku – 40 pēdu jahtu. 39…43 pēdu jahtas uzņem maksimāli 14 braucējus, bet pašas lielākās – 50 pēdu jahtas – līdz 20 personām ar vidējo svaru 70 kg.
Šie skaitļi attiecināmi uz dažu stundu ilgiem piekrastes izklaides braucieniem labvēlīgos laikapstākļos, lai katrs braucējs uz jahtas justos ērti un varētu izbaudīt braucienu. Tālākos jūras braucienos uz jahtas tiek pieļauts ievērojami mazāks braucēju skaits, ņemot vērā pieejamo guļvietu daudzumu, drošības apsvērumus un jahtas gaitas īpašības.
Tīri tehniski jahta, protams, var uzņemt ievērojami lielāku cilvēku daudzumu, taču šeit minētie skaiti ir pārbaudīti praksē, lai katrs braucējs uz jahtas justos pietiekami ērti un komfortabli.
Izvēloties jahtu, arī pašiem braucējiem kritiski jāņem vērā pašu augums un svars. Ja 10 slaidas meitenes kopā svērs 500…600 kg, tad 10 regbija spēlētāji – jau 2 reizes vairāk.
Uz pārslogotas jahtas braucēji jutīsies nekomfortabli un “saspiesti”. Tas nervozēs gan pašus braucējus, gan jahtas apkalpi, bet pati jahta zaudēs gaitas īpašības un brauciens kļūs par tehnisku pārvietošanos uz ūdens bieži vien bez burām tikai ar dzinēju. Šādās situācijās jahtas kapteinis neriskēs braukt jūras piekrastē un vizināšanās notiks tikai upē.
Personām ar augstākām prasībām pēc komforta un dzīves telpas, iesakām izvēlēties vienu “izmēru” lielāku jahtu. Savukārt, vairāk adrenalīna labā vējā sagādās mazāka izmēra jahta.
Tāpat jahtas lielumu nosaka iecerētais maršruts. Ja vēlaties jūras pārbraucienu no Rīgas uz Lielupi vai otrādi, ņemiet vienu “izmēru” lielāku jahtu vai samaziniet braucēju skaitu.
Ir jahtas, kas nosaka papildus maksu par “virspersonām”, pārsniedzot optimālo braucēju skaitu. Nereti šādās situācijās par līdzīgu naudas summu iespējams izīrēt lielāku jahtu vēlamajam braucēju skaitam.
2. Jahtas brauciens ir tieši tik labs, cik laba ir kompānija brauciena laikā
Ir klienti kas jautā, kura jahta ir labāka, jaunāka, lepnāka, komfortablāka, kurai salonkajītē ir ādas dīvāns un tml. lietas. Ir bijuši gadījumi, kad klients neizvēlās jahtas braucienu vispār, jo jahta ar “smuko salonu” vēlamajā laikā ir aizņemta.
Pieredze ir gaužām vienkārša: jahtas brauciens ir atkarīgs tikai un vienīgi jums pašiem – no jūsu kompānijas, nevis no jahtas. Vēl jo vairāk – labos laikapstākļos braucēji uz jahtas lielākoties uzturas uz klāja, baudot apkārtni, ūdeni, vēju un sauli, nevis sēžot kajītē.
Tas, no kāda materiāla ir jahtas salonkajītes apdare, pamanīsit noliekot mantas brauciena sākumā un paņemot tās noslēgumā.
Lai brauciens ar jahtu būtu izdevies, nāciet uz jahtu ar labu noskaņojumu, kopā ar labiem draugiem, ņemiet līdzi uzkodas un kādu atspirdzinošu dzērienu labam noskaņojumam.
Visas mūsu jahtas, netkarīgi no to būvēšanas gada, ir koptas un labi uzturētas.
3. Plāno brauciena maršrutu un ilgumu
Jahtas brauciena maršruta plānošanā jāņem vērā vieta, kur jahta bāzējas, kā arī laikapstākļi (vēja virziens un stiprums), kas top zināmi tikai brauciena dienā.
Iepriekš vienojoties, iespējams jebkurš jahtas pārbrauciens, taču tas notiek uz klienta rēķina un tiek iekļauts salīgtajā brauciena laikā. Īpaši būtiski šos aspektus ņemt vērā, plānojot jahtas braucienu darbadienās pēc darba laika, lai iecerēto maršrutu būtu iespējams veikt līdz tumsai. Jūnijā saule riet plkst. 22:00…22.20, jūlijā 22:20…21:30, bet augustā 21:30….20:30.
Nereti klienti vēlās 3 stundu braucienu pa jūras piekrasti ar uzkāpšanu uz jahtas Andrejostā vai Ķīpsalā – Ostas Skatos, bet pašu jahtu īrē no Bolderājas vai Mangaļsalas jahtkluba.
Rezultātā šāds 10 km jahtas pārbrauciens gandrīz no pašas Daugavgrīvas līdz Vanšu tiltam būs 1…1,5 stundas ilgs un tīrais izbrauciena ilgums samazināsies līdz 1,5…2 stundām. Atlikušajā laikā var paspēt aizburāt līdz Daugavgrīvas moliem un atgriezties Bolderājas vai Mangaļsalas jahtklubā. Ne vairāk. Lai varētu izburāt arī jūrā, nepieciešams papildus laiks, kas līdz tumsai ne vienmēr var būt pietiekams, ja brauciens sācies vakarpusē, piemēram, ap plkst. 18.
No ekonomiskā viedokļa raugoties, ievērojami izdevīgāk 25 minūtēs aizbraukt līdz Mangaļsalas vai Bolderājas jahtklubam ar auto, nekā apmaksāt 1…1,5 stundu ilgu jahtas pārbraucienu Ls 30…50 apmērā, atkarībā no izvēlētās jahtas.
Brauciena sākums no Mangaļsalas vai Bolderājas jahtkluba ir izdevīgs tādos gadījumos, ja vēlaties ilgāku braucienu pa jūras piekrasti, jo jūras līcī iespējams nokļūt 20…30 minūšu laikā. Izbraucot no Andrejostas, jahtu ieteicams īrēt vismaz uz 5 stundām, lai brauciens ar jahtu pa jūras piekrasti būtu daudzmaz piedzīvots.
Līdzīga situācija ir Lielupē. No Latvijas Jahtkluba līdz Lielupes ietekai jūrā, vienā virzienā jārēķina 1 stunda ceļā vājā vējā, braucot ar dzinēju. Pie labvēlīga vēja virziena un ātruma tās būs 35…40 minūtes. Šo aspektu ieteicams ņemt vērā, izvēloties jahtas brauciena ilgumu un plānot vismaz 3…4 stundas, ja ir vēlēšanās izbaudīt jahtas braucienu jūrā.
Savukārt, īrējot jahtu Lielupē, Buļļuciemā (jahta Seesam, Baci un Anno Domini) jūrā iespējams nokļūt 15…20 minūtēs.
Plānojot pārbraucienu ar jahtu vienā virzienā no Rīgas uz Lielupi vai no Lielupes uz Rīgu, jāapmaksā arī jahtas atpakaļceļš. Šajā situācijā nav tik būtiski, vai jahtu īrēt no kāda Rīgas vai Lielupes jahtkluba, jo brauciens vienā virzienā jebkurā gadījumā būs tukšā.
Kopējais brauciena laiks turp un atpakaļ, atkarībā no vēja un galapunktiem, jārēķina ap 5…6 stundām. Izvēloties šāda brauciena laiku, jāņem vērā arī tas, ka jahtai līdz tumsai jāpaspēj atgriezties bāzes jahtklubā.
Ņemot vērā šos aspektus, ieplānotais jahtas brauciens izdosies lielisks, komfortabls un maksimāli ekonomisks.
Предыдущий Пост: Kutera Nimbus Noma Daugavā
Следующий Пост: Jahtas “Anno Domini” kalendārs 2012. gadā